Zdjecie

Jak płynnie obsłużyć niespodziewany wzrost ruchu na stronie?

O projekcie

Klient jest wiodącym sprzedawcą sprzętu dziecięcego, działającym na rynku niemieckim. Migracja do Monogo Cloud nastąpiła w czerwcu 2021 roku.


Witryna e-commerce hostowana na infrastrukturze Monogo Cloud obsłużyła nieoczekiwany wzrost sprzedaży zachowując pełną płynność działania strony. Liczba zamówień wzrosła 16-krotnie w porównaniu do statystyk średniej liczby transakcji z tego samego okresu rok do roku.


Infrastruktura była w stanie skalować się automatycznie bez interwencji człowieka. System przyjął i obsłużył ogromną liczbę zamówień - w szczytowym momencie nowe zamówienie było tworzone co 2 sekundy.

Wyzwania

Nagły wzrost odwiedzin na stronie nie był zaplanowaną kampanią marketingową. Wzmożony ruch na stronie rozpoczął się w środku nocy, po godzinie 23:00. W ciągu pierwszej godziny złożono 1 255 zamówień. Łącznie w ciągu 6 godzin, w godzinach nocnych, złożono 2 761 zamówień. W szczytowym momencie zamówienia były składane co 2-5 sekund. Liczba zamówień przekroczyła 28-krotnie średnią dziennych zamówień w sklepie.

Rozwiązania

Jak poradziła sobie infrastruktura w okresie peaku sprzedażowego?

Dzięki temu, że infrastruktura naszego klienta oparta była o chmurowe rozwiązanie Monogo Cloud, niespodziewany peak sprzedażowy został obsłużony bez przerw w dostępie witryny. Funkcja autoskalowania została automatycznie włączona. 1600% wzrost liczby zamówień został

płynnie przetworzony, bez zgłaszania dodatkowych alertów o problemach z wydajnością.


Infrastruktura Monogo Cloud obejmuje wielowymiarowe możliwości autoskalowania:


  • Horizontal Pod Autoscaling (HPA) - w przypadku zwiększonego ruchu, w ramach dostępnych zasobów serwera, tworzone są dodatkowe pody,


  • Vertical Autoscaling - w przypadku pełnego wykorzystania przydzielonych zasobów serwera, udostępniane są dodatkowe zasoby.

Automatyczne mechanizmy autoskalowania

The Horizontal Pod Autoscaling (HPA) and Vertical Autoscaling mechanisms operate automatically, without human intervention, and can easily scale in the event of unexpected increases in traffic and sales. The system responded automatically at the time of an unexpected increase in traffic, allowing a large number of orders to be handled and preventing the site from crashing.

Rezultaty

  • 30
    ekspresowa obsługa nowych zamówień - nawet 30 transakcji na minutę
  • 3000%
    wzrostu dziennych zamówień
  • 0
    bezawaryjne automatyczne skalowanie witryny w nocy

Zobacz więcej